vnLab w konkursie 36. Międzynarodowego Festiwalu Dokumentalnego IDFA w Amsterdamie!
Pilot 9/11 VR i Non Duality na festiwalu Ji.hlava
Wirtualne doświadczenia vnLab w Pradze
Solaris Mon Amour na międzynarodowych festiwalach!
vnLab na Forum Kultury Cyfrowej w Gdańsku
Doświadczenia wirtualne vnLab na Festiwalu Patchlab w Krakowie
Eseje filmowe vnLab na Festiwalu Kamera Akcja
The Art and Design of XR – publikacja
Krótka rozmowa między bratem i siostrą
Wanda – to miało być spełnienie marzenia…
Solaris Mon Amour – niezwykły dokument found footage inspirowany „Solaris” Stanisława Lema
Solaris Mon Amour – An extraordinary found footage documentary inspired by Stanisław Lem’s „Solaris”
XR (&) Education – program i nagrania
Sympozjum XR (&) Education
Szkoła zimowa Erasmus XR – Kraków
PubLab – ku standardowi publikacji webowych
Erasmus XR IO3 – Studia przypadków
Immersive Tech Week – VRDays Rotterdam
Polska premiera Self na Immersion Festival
Szkoła, świat – interaktywny dokument obserwacyjny
VR Deep Dive na Lubelskim Festiwalu Filmowym
Pracownia Narracji Interaktywnych i Eseju Filmowego na 39. Kasseler Dokfest
In Side – lalkowa animacja stereoskopowa 3D
Sumy częściowe – poetycki esej filmowy Mohammadrezy Farzada
Pracownia VR na konferencji ZIP-Scene i Vector VR Sector w Budapeszcie
Publikacje cyfrowe dziś – seminarium Jasnej 10 i vnLab
Koniec zdjęć do filmu „In Side” Pracowni S3D
Self – zrozumienie inności
Close – zanurzenie się w tańcu jiutamai
Jaskinia – adaptacja klasycznej platońskiej metafory
Multiverse – instalacja VR oddająca wielowarstwowość rzeczywistości
Endless VR – zmysłowy esej o tożsamościach w procesie
Wish You Were Here – antydokument, który łamie zasady VR
Pilot 9/11 – opowieść o wychodzeniu z traumy
Simple Songs about death – technologiczna medytacja nad śmiercią
Światowa premiera VR Control Negative na Dok Leipzig
Deep Dive na Belfast XR Festival
Noccc na Festiwalu Kamera Akcja w Łodzi
Sympozjum odbyło się w dniach 23-24 września 2022 roku w Galerii Narodowej w Atenach
Multiplier Event: The art and design of XR
Wrzesień 2022: szkolenie dla kadry akademickiej z zastosowania technologii immersyjnych zostało zorganizowane przez Uniwersytet Narodowy im. Kapodistriasa w Atenach
Szkolenie Erasmus XR w Atenach i Psachnie
Control Negative – ćwiczenia z utraty
Umarłe Miasto – interaktywne doświadczenie operowe
Testy pierwszej publikacji cyfrowej vnLab!
Nominacja do Nagrody PISF
W dniach od 11 do 15 lipca 2022 roku na kampusie w Msidzie należącym do Maltańskiego Uniwersytetu odbyła się szkoła letnia Erasmus XR Summer School
Szkoła letnia Erasmus XR
Testy narracji nowego dokumentu interaktywnego
Za nami konferencja Nowe Narracje Wizualne
Sumy częściowe z nagrodą Golden Apricot na GAIFF2022
Sumy Częściowe na światowych festiwalach filmowych
Testy narracji nowego dokumentu interaktywnego
„Sumy częściowe” na Festiwalu Nowe Horyzonty!
Ruszyły zapisy na pokaz VR „Mechaniczne dusze”
CFP konferencji ZIP-Scene w Budapeszcie
„Umarłe miasto” | Przedpremierowe pokazy VR w STUDIO
Dołącz do zespołu konferencji. Szukamy współpracownika/czki!
Wrocławska CeTA na pokładzie „In Side”
Nowe Narracje Wizualne | Konferencja | 1-3.07 Łódź + online
Polska premiera eseju „Sumy częściowe”
„Noccc” na Festiwalu Kinoteka
Badanie VR w Warszawie – zgłoś się!
Poznaj zespół Pracowni S3D
Kolaudacja projektu Control Negative
ZA KULISAMI: CONTROL NEGATIVE – postprodukcja
ZA KULISAMI: CONTROL NEGATIVE – produkcja
ZA KULISAMI: CONTROL NEGATIVE – preprodukcja
BIENNALE COLLEGE CINEMA VR: warsztaty online i na platformie wirtualnej
ZA KULISAMI: Rok 2021 w Pracowni S3D
Polskie śniadanie z animacją
Why Nonhuman Pictures? — dyskusja
Poznawanie tańczącego słonia. Współczesne badania performatywne
„Noccc” na IMMERSION VR/AR FESTIVAL!
Pracownia S3D w Nowym Jorku
Trwają zdjęcia do filmu In Side
„Noccc” na Międzynarodowych Spotkaniach Teatrów Tańca w Lublinie!
Pracownia S3D na StopTrik IFF
Estetyczne i pozaestetyczne czynniki kształtujące odbiór polskiej sztuki współczesnej
„Noccc” na Ji.hlava International Documentary Film Festival!
Szkoła Letnia, Malta, Lipiec 2022 – rekrutacja
Jesienna Szkoła XR na Malcie
„Noccc” na Festiwalu Przemiany w Warszawie!
Pracownia S3D na półmetku projektu
„Noccc” na festiwalu Kiblix 2021/22!
„Deep Dive” na Guanajuato International Film Festival!
„Noccc” na Resilienze Festival!
„Co właściwie przeżyłam?” – Ewa Drygalska o doświadczeniu VR „Noccc” na łamach Dwutygodnika
Od poematu erotycznego po badania neurobiologiczne – wykład Weroniki Lewandowskiej w ramach BIDFF
Rozmowa z reżyserkami doświadczenia VR „Noccc” – Weroniką Lewandowską i Sandrą Frydrysiak
Weronika Lewandowska i Sandra Frydrysiak w Culture.pl: w VR to my stajemy się kamerą [WYWIAD]
Z Sundance na Nowe Horyzonty: Polska premiera VR-u „Noccc”
Pracownia VR/AR (10/10) – ostatnie spotkanie preprodukcyjne
Pracownia VR/AR (9/10) – konsultacje projektów konkursowych
Pracownia Eseju Filmowego Laboratorium Narracji Wizualnych vnLab Szkoły Filmowej w Łodzi ogłasza konkurs na uczestnictwo w programie artystyczno–badawczym w latach 2021-2022
Pracownia VR/AR (8/10) – spotkanie zespołów projektowych w Szkole Filmowej
Pracownia VR/AR (7/10) – wykład z dźwięku przestrzennego
Relacja z kick-offu ErasmusXR
Pracownia VR/AR (6/10) – indywidualne konsultacje dla zespołów projektowych
Weź udział w badaniu interaktywnych narracji!
Deep Dive na Stereo & Immersive Media!
Pracownia VR/AR (5/10) – wprowadzenie do pitchingu, czyli jak właściwie mówić o swoim projekcie
Pracownia VR/AR (4/10) – dookreślenie modelu odbiorcy i wprowadzenie do budowy kosztorysu
ErasmusXR – spotkanie inauguracyjne
Pracownia VR/AR (3/10) – narzędzia prototypowania doświadczeń VR: struktura przebiegu
Wyniki konkursu Pracowni Narracji Interaktywnych vnLab na rok 2021!
Seminarium z Eyalem Sivanem
Deep Dive i Nightsss na VIVEPORT!
Pracownia VR/AR (2/10) – wprowadzenie do techniki rzeczywistości wirtualnej oraz indywidualne konsultacje z zespołami projektowymi
Nowa scenografia, nowy świat
Pracownia VR/AR (01/10) – pierwsze spotkanie organizacyjne z tegorocznymi zespołami projektowymi
Wyniki konkursu Pracowni VR/AR na rok 2021
Open Frame Award 2021 – festiwal goEast przedstawia 7 projektów konkursowych
Do 18.04 przedłużamy nabór projektów do Pracowni Narracji Interaktywnych i UX
Przedłużenie terminu publikacji wyników Konkursu Pracowni VR/AR
Rozdział 1: Why social pictures?
Why pictures? – projekt artystyczno-badawczy
Ruszyły badania nad percepcją sztuki
Zakończył się nabór na seminarium Pracowni Eseju Filmowego
Nabór projektów do Pracowni Narracji Interaktywnych i UX w Laboratorium Narracji Wizualnych
Nightsss/Noccc z nagrodą za najlepsze zaprojektowanie dźwięku!
Deep Dive i Nightsss na festiwalu goEast!
Pracownia VR/AR Laboratorium Narracji Wizualnych vnLab Szkoły Filmowej w Łodzi ogłasza konkurs na uczestnictwo w programie artystyczno–badawczym w roku 2021
Call for applications for the Essay Film Studio at the vnLab of Łódź Film School
Nabór uczestników do Pracowni Eseju Filmowego w Laboratorium Narracji Wizualnych Szkoły Filmowej w Łodzi
Celem zadania jest wypracowanie standardów pracy z techniką zdjęć stereoskopowych w realizacjach stop-motion oraz dostosowanie ich do potrzeb narracji dramaturgicznej w utworach filmowych, oraz poszerzenie możliwości ekspresji wizualnej w dziełach S3D
Pracownia S3D
Celem zespołu badawczego jest odpowiedź na pytania nurtujące twórców filmów dla najmłodszych dzieci na temat formy, problematyki i oddziaływania filmu na dzieci w wieku 4-6 lat.
Badania widowni dziecęcej
Jak widz ogląda obraz? Jak bardzo zależy to od rodzaju eksponatu, a jak od samego widza? Co wpływa na to, jak oglądamy dzieła sztuki?
Społeczne uwarunkowania percepcji sztuki współczesnej.
Zastosowania nowych mediów w działaniach podmiotów sektora kreatywnego oraz w procesach decyzyjnych odbiorców kultury.
Pracownia Eseju Filmowego
Nightsss/Noccc w bazie XRMust!
ZA KULISAMI: Umarłe Miasto – produkcja
Premiera Nightsss/Noccc na Sundance Film Festival 2021!
Nightsss/Noccc – wirtualny poemat erotyczny
Mieke Bal w Pracowni Eseju Filmowego
Dionizos 360 – eksperymentalny spektakl na podstawie trzech tragedii Eurypidesa
Premiera Deep Dive/W głąb nurtu na Courant3D!
Sektor – immersyjny protest ekologiczny
Z mojego punktu widzenia – opowieść o subiektywnym spojrzeniu
Memesis – eksperyment z pogranicza gry i filmu
ZA KULISAMI: Self – produkcja
ZA KULISAMI: Self – preprodukcja
Self – podróż w głąb ludzkiej psychiki
ZA KULISAMI: Umarłe miasto – preprodukcja
Umarłe Miasto – interaktywny VR i doświadczenie operowe
Blast of Invisible Relations – wirtualna wersja kompozycji „Drumming” Steve’a Reicha
Deep Dive – wędrówka we dwie wokół traumy, z którą trzeba się zmierzyć
ZA KULISAMI: Nightsss/Noccc – próby motion capture
ZA KULISAMI: Nightsss/Noccc – produkcja/postprodukcja
ZA KULISAMI: Nightsss/Noccc – preprodukcja
ZA KULISAMI: Deep Dive – postprodukcja
ZA KULISAMI: Deep Dive – produkcja
ZA KULISAMI: Deep Dive – preprodukcja
Rada Artystyczna przy Laboratorium Narracji Wizualnych pełni rolę doradczą, nie tylko w procesie powstawania nowych utworów w samym Laboratorium, ale przede wszystkim w procesie wyboru nowych uczestników naszego programu artystyczno-badawczego.
Rada Artystyczna
Wyniki konkursów vnLab na rok 2020!
W dniach 16-18 grudnia 2019 roku pracownia Doświadczeń na Żywo w ramach projektu System do immersyjnej rejestracji wydarzeń „Live VR” w Laboratorium Narracji Wizualnych VnLab planuje rejestrację 3 wykonań muzycznych w technologii VR
Warsztaty Pracowni Doświadczeń na Żywo!
Do udziału zapraszamy twórców zainteresowanych tworzeniem ambitnych narracyjnych form S3D.
Konkurs na funkcję scenarzysty/scenarzystki S3D
Do udziału zapraszamy twórców zainteresowanych tworzeniem ambitnych narracyjnych form S3D. Celem konkursu na funkcję reżysera jest wyłonienie osoby odpowiedzialnej za nadzór oraz kreatywny wkład w proces badawczy zaplanowany przez pracownię S3D przy Laboratorium.
Konkurs S3D Reżyseria
Do udziału zapraszamy twórców zainteresowanych tworzeniem ambitnych narracyjnych form S3D.
Konkurs 3DS Stereografia
Katja Schupp. Powrót do przyszłości – interaktywne i wciągające formaty jako szansa storytellingu opartego na faktach
Piotr Francuz. O światach wirtualnych z perspektywy ewolucyjnej, neuropoznawczej, metodologicznej i aksjologicznej
Grzegorz Mazurek. Modele biznesowe w mediach w czasach cyfrowej transformacji
Patrick von Sychowski. Kino to doświadczenie
Marta Materska – Samek. Model biznesowy Cinematic VR: rewolucja czy ewolucja?
Moduł 3. Widownia i modele biznesowe
Kuba Mikurda. Esej w przestrzeni
Geogre Legrady. Od zaprogramowania do automatyzacji: obliczeniowe narracje wizualne
Sara Kolster. Klikać czy nie klikać?
Roderick Coover. Kino immersji, interakcji i baz danych
Ludger Pfanz. Narracje czasoprzestrzenne
Domna Banakou. Być kimś innym: przyszłość storytellingu
Gaëlle Mourre. Czy ludzie nadal mają monopol na kreatywność?
Sylvia Rothe. Oś czasu vs oś przestrzeni
Moduł 2. Esej wizualny i narracje interaktywne
Moduł 1. Przyszłość filmu?
Pola Borkiewicz. Nowy paradygmat narracji XR
W Pracowni Doświadczeń na Żywo realizujemy projekty badawcze: System do immersyjnej rejestracji wydarzeń „live VR” oraz Nowe formy sztuk performatywnych. Ich celem jest badanie nowych technologii jako środka przekazu – stworzenie immersyjnego przeżycia scenicznego.
Pracownia Doświadczeń na Żywo
W ramach Pracowni Percepcji i Badań Odbiorców zrealizowane zostaną badania uczestników i twórców kultury oraz innych podmiotów sektora kreatywnego.
Pracownia Percepcji i Badań Odbiorców
Pracownia Rzeczywistości Wirtualnej i Rozszerzonej prowadzić będzie interdyscyplinarne projekty artystyczno-badawcze, których rezultatem będą realizacje immersyjnych doświadczeń.
Pracownia VR/AR
Pracownia VR/AR vnLab ogłasza konkurs na uczestnictwo w programie artystyczno-badawczym pracowni.
Pracownia VR/AR – konkurs
Pracownia Narracji Interaktywnych – konkurs
Pracownia Narracji Interaktywnych